|
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kisiel
Aktywny forumowicz +
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:22, 20 Lut 2012 Temat postu: BOMBARDIER DS 650 BRAK ISKRY |
|
|
Witam koledzy w moim quadzie pojawił się problem mianowicie podczas jazdy zgasł silnik próbowałem odpalić ale bez skutecznie po wykręceniu świeć okazuje się że jest brak iskry, gdzie szukać przyczyny? miał ktoś może taki problem ?? silnik jest taki sam jak w motorze BMW F650GS.
Wymienione wszystkie bezpieczniki na nowe,
Akumulator zastosowany z samochodu,
Prądy sprawdzone na rozruszniku ( wychodzą)
Prądy na cewkach są
Prądy w fajkach są
Zdjęć nie mogę jeszcze umieścić
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kisiel dnia Wto 13:31, 21 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 23:15, 20 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Witam zbyt ogólnie napisałeś coś więcej napisz co już sprawdziłeś ??? Zrób foty łatwiej się odpowiada jeśli widać o czym piszemy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebek
Konstruktor +
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz
|
Wysłany: Wto 10:07, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Witaj . Prosimy o uzupełnienie profilu , wstawienie fotek i będziemy radzić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 14:37, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
w jaki sposób prądy pomierzone ? rozumiem na fajkach do świecy
Prądy na cewkach są
Prądy w fajkach są
... jeśli jest tam napięcie odpowiednie to automatycznie iskra się pojawić powinna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kisiel
Aktywny forumowicz +
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:15, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Właśnie nie wiem czy dobrze zmierzyłem bo robiłem to pierwszy raz bez jakiego kolwiek czytania jak to zrobić.
A zrobiłem to następująco
prąd w fajce mały około 1.2V i skacze mierzone miernikiem plus w środku fajki minus do ramy z włączonym rozrusznikiem
dodam że tego dnia co zanikła iskra na początku strzelał z rury rano
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kisiel dnia Wto 15:22, 21 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 15:29, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
napięcie w fajce powinno wykazać... około 10 000 V najczęściej uszkadza multimetr
Tam bez sondy nie mierzymy ... w miarę bezpiecznie zmierzyć można napięcie jakie pojawia się na wejściu do cewki WN lub lepiej oscyloskopem zbadać ....
od początku rozpiąć wtyczkę przewodów jakie wychodzą z silnika najczęściej są 2 złączki -- z 3 żółtymi nas nie interesuje to jest ładowanie do akumulatora -- po rozpięciu pomierzyć rezystancje na 2 wtyczce ... jeśli jest około 200 ohm to dalej sprawdzać ... połączenia Qad ma kilka odcięć zapłonu należy to wyeliminować na początku ... (na kierownicy ... )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Wto 15:41, 21 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kisiel
Aktywny forumowicz +
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 16:37, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Nie jestem pewien czy dobrze mierzyłem ale na wtyczce która wychodzi z silnika były 2 piny przyłożyłem do jednego czerwony a do drugiego czarny kabel i rezystancja wynosi 1 ohm (na ustawieniu 200) jak poruszam po pinach to skacze raz 160 raz 60 ohm niema stałej wartości po przyłożeniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 16:41, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
czujnik położenia wału powinien wykazać stałą wartość .....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebek
Konstruktor +
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz
|
Wysłany: Wto 16:45, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
to ustaw na 2k na mierniku czy jak tam masz i wtedy sprawdz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kisiel
Aktywny forumowicz +
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:32, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
teraz to przełączeniu jest stałe i wskazuje 0.24k ohm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodyl
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 18:32, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Włączasz stacyjkę ... na styki gdzie powinien być wpięty czujnik przez rezystor 1K podajesz z bateryjki napięcie ... powinna pojawić się iskra ( o ile nie ma on innych uzależnień )-- w Tym Qadzie napięcie do zasilania CDI wytwarzane jest przez wewnętrzną przetwornicę .. tak ,że wystarczy przekręcić stacyjkę i bez kręcenia wałem mamy iskrę po podaniu impulsu na czujnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kisiel
Aktywny forumowicz +
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 18:38, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
hmmm nie rozumie jak mam to zrobić ;/
czyli jesteśmy przy tej kostce co jest wpięty czujnik położenia wału i do tego mam podłączyć do jednego pinu plus z rezystorem 1k a do drugiego minus ?? ma to być akumulator czy źle myślę i gdzie ma się pojawić ta iskra ??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kisiel dnia Wto 18:41, 21 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebek
Konstruktor +
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz
|
Wysłany: Wto 18:52, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Tak jak piszesz , podaj mi jeszcze linka do serwisówki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kisiel
Aktywny forumowicz +
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:32, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
i niema iskry nic się nie pojawia ;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Wto 20:38, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
W takim wypadku padł moduł Aku dobrze naładowane być może za małe napięcie aby przetwornica wystartowała?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kisiel
Aktywny forumowicz +
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:46, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Istnieje jakiś fizyczny sposób na sprawdzenie modułu ??? tylko kolego który masz na myśli bo jest ten taki jak radiator z tyłu i ten z przodu PE-C.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebek
Konstruktor +
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz
|
Wysłany: Wto 20:52, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Kisiel pisałem Ci na pw o tą większą serwisówkę .
Chcesz pomocy , zadajesz pytania ,
Czy da się sprawdzić ?? A podasz łaskawie tego linka ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Konstruktor +++++
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radziechowy
|
Wysłany: Wto 21:05, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Raczej ta za napisem PEC bo to obłocone to regulator napięcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebek
Konstruktor +
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz
|
Wysłany: Wto 23:25, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
czyli mamy tak :
aku
kluczyk
wyłącznik przy kierownicy
Jeśli to jest ok
Tutaj masz ładnie narysowane jak sprawdzic moduł
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebek
Konstruktor +
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz
|
Wysłany: Śro 8:41, 22 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Przewod czerwono fioletowy jeśli masz taki ten co idzie na cdi na nim ma byc +12v
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kisiel
Aktywny forumowicz +
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 12:48, 22 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
NA czerwono fioletowym jest +12v teraz jade do elektryka żeby mi sprawdził oporność na module jak wrócę to napiszę co wyszło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kisiel
Aktywny forumowicz +
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 12:44, 23 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Witam wczoraj był u mnie mechanik i mam niski stan oleju i powiedział że to będzie przyczyna braku iskry ponieważ czujnik jest podpięty do modułu cdi i jest to zabezpieczenie przeciwko zatarciu silnika ile w tym prawdy hmmmm nie wiem oby miał rację sprawdzone wszystkie połączenia prądy i jest wszystko git moduł CDI sprawny sprawdzony jutro będę miał nowe świece i olej z filtrem to zobaczę czy prawdziwa teza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maras52
Operator forum ++++
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Czw 13:33, 23 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Kolego bez obrazy, ale z punktu widzenia mechanika użytkujesz ten sprzęt w naganny sposób. Zawsze przed jakimkolwiek wyjazdem powinno się sprawdzić stan oleju, zaraz przypomina mi się (często powracające do mnie) CC700 które tak klepało z powodu bardzo niskiego stanu oleju że nazwaliśmy je Diesel. Oczywiście jego właściciel należy do osób których obchodzi tylko wlew paliwa i dziury do wsadzenia kluczyka, aż pewnego dnia się przejedzie z swoim Cienkim na złom.
Tak więc polecam na przyszłość sprawdzać stan oleju (na poziomym terenie) i regularnie wymieniać płyny serwisowe oraz filtry.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maras52 dnia Czw 13:34, 23 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kisiel
Aktywny forumowicz +
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:34, 23 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Fakt kolego przyznaje się do błędu mam ten sprzęt zaledwie 2 tygodnie i byłem podjarany nim sprawdziłem tylko na początku wszystko, ale już zamówione wszystko co trzeba filtry oleje płyny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebek
Konstruktor +
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz
|
Wysłany: Pią 9:36, 24 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Jak już to czujnik ciśnienia, ale cosik mnie sie to nie widzi
mi też się nie widzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|